Ukázka novinek z Klubu
Každé úterý najdeš v sekci Novinky nový článek, který vždy obsahuje edukační nebo motivační část, dále Instagramové Novinky (aktualizace) a také přidávám doporučení na trendovou hudbu, kterou můžou použít ve svých reels.
Aby si nekupovala zajíce v pytly, rozhodla jsem se ti zde ukázat, jak vypadaly Novinky z týdne č.10.
1.8.- 7.8.
Strategie na IG
„Hlavní je mít strategii!". Tohle už jste asi pravděpodobně někde slyšeli, ale je důležité si vysvětlit, co se pod slovem strategie skrývá, a jak si takovou strategii pro svůj profil vytvořit.
Já když vytvářím strategie pro moje klienty, tak vždy potřebuju znát úplně vše o dané značce, potřebuju znát příběh tvůrce a také poznat tvůrce jako člověka. Ještě nikdy se mi nestalo, abych pro dvě značky doporučila stejnou strategii a stejné obsahové pilíře. A proč? Protože by to nefungovalo. To je i důvod, proč vám tady neradím určité strategie, které často radím. Instagram je hodně odlišná platforma a opravdu tu každému může fungovat úplně něco jiného. Je proto důležité si najít tu svoji cestu, která bude bavit vás, ale i vaše sledující.
Ale abych vám to trošku zjednodušila, ukážu vám zde různé možnosti zjednodušených obsahových strategií a následně i obsahových pilířů, které je dobré si stanovit.
Možné IG strategie
- Edukační karousely (statické příspěvky)Tato strategie je sestavená z edukativních statických příspěvků, kde se sledující pravidelně vzdělávají na určitá témata nebo dostávají pravidelnou dávku motivace v podobě citátů/myšlenek. Na základě stories a CTA v příspěvcích se lidi dozvídají o nabízených službách. Přestože statické posty nemají tak velké dosahy, lidi je rádi sdílejí ve svých stories a tak se dostávají k širšímu publiku. Tato strategie je vhodná spíše pro značky nabízející nějakou službu, ať už online nebo offline.

- Reels (ano pouze REELS)Za mě je tato strategie naprosto dokonalá pro všechny tvůrce nabízející produkty. Můžete ve videích ukazovat svoje produkty ze všech úhlů. Pomocí videí odpovídat na časté otázky zákazníků, ukazovat proces tvorby, balení a taky svoji osobnost, protože ta je často při nákupu vašich produktů pro zákazníka rozhodující (zde na IG). Milovníci krásných fotek se zde můžou vyřádit na Cover fotce reelsu, díky které jejich feed může vypadat tak dokonale, jak potřebují. Je samozřejmě důležité, aby jste znali veškeré náležitosti Reels (doporučuju si projít ještě REELS checklist) anebo zhlédnout webinář: Staň se Reels profíkem. Nezapomínat taky na popisek u příspěvku a zakončit to nějakou výzvou k akci. A co je úplně to nejdůležitější je pravidelnost.

- Kombinace statických postů (i fotek) a ReelsůAsi nejčastější strategií, kterou uvidíte zde na IG. Přestože ji sama také využívám, vím, že je docela složité udržet tomu nějaký systém a vyplatí se to rozhodně plánovat dopředu, aby se v tom pak sledující neztratili. Pro ušetření času doporučuju určité téma příspěvku obsáhnout jak v reelsu, tak ve statickém postu. Tato strategie se hodí jak pro služby, tak pro produkty.

Stanovení pilířů pro tvoje příspěvky
Co ti určitě pomůže pro plánování tvých příspěvků, je stanovit si pilíře příspěvků (obsahu). Pilíř příspěvku zjednodušeně řečeno znamená téma/zaměření příspěvku. Nepleť si to s tématem (niche) profilu, toho se musíš držet pořád, ale jde například o: zábavný reels, edukační reels, produktová fotka, zákulisní reels, citát nebo edukační carousel.
Toto byly moje 4 pilíře, když jsem začala s profilem @Flamazing_social
1. Edukační reels (pondělí)
2. Zábavný reels (středa)
3. Edukační karousel (čtvrtek)
4. Citát/myšlenka (Neděle)
"Po pár měsísích jsem viděla, co funguje a co ne, a trošku jsem strategii překopala, ale tahle strategie mi přinešla za 3 měsíce 2500 sledujících (bez jediné reklamy)."
Závěrem
Ať už si vybereš jakoukoliv strategii, je dobrý se ji držet a hodnotit výsledky až přibližně po 3 měsících. Dřívě to opravdu nemá smysl, protože chvilku trvá, než tvé Reels pošle Instagram mezi více lidi a nebo až si tvoji stávající sledující zvyknou na novinky ve tvém obsahu.
Pokud jsi plánovač: doporučuju si vše detailně naplánovat a vytvořit alespoň vždy na 14 dní dopředu, rozhodně ti to ušetří spoustu času.
Pokud nejsi plánovač (jako já): stanov si aspoň obsahové pilíře a přesné dny, ve kterých sdílíš dané téma,. Když budeš mít zrovna nápady, pusť se do nich a udělej si něco do zásoby, aby se nestalo, že se každý den budeš stresovat nad tím, že musíš rychle vytvořit příspěvek (to je cesta do pekel ).
"Já funguji dost intuitivně a vím, že mi to funguje, ale co funguje mě, rozhodně nemusí fungovat vám."
Co je nového
Novinky na IG
- Pouze jeden video formát: REELSZa tuhle novinku jsem moc ráda :). Možná jste si už všimli, že vám na profilu zmizelo označení video. Nejde o Reelsy, jde o klasická videa, která bylo možné sdílet na profil. Instagram se rozhodl, že ze všech video formátů udělá pouze jeden, a to Reels. Což znamená, že pokud jste v minulosti sdíleli na profil nějaké delší video, tak se z něj teď stal Reels. Proč je to pro vás důležité? Hlavně z toho důvodu, abyste mysleli na formát videí na výšku.
Na co se můžeš těšit
Příští webinář
- 10.8. Sebejistota v natáčeníPodíváme se na naše strachy, které nás brzdí. Ukážeme si techniky, které mi pomohly překonat strach z natáčení. Cílem webináře bude, abyste díky různým cvičením, dokázaly být před kamerou naprosto přirozené, protože k přirozenosti před kamerou je potřeba trénink. Dostanete domácí úkoly a vrhneme se na 7 denní Reels Challenge.
Trendová hudba k Reels
Využij nebo vytvoř své audio
Jsi rozhodnutá
vstoupit do Klubu?
